5 Temmuz 2014 Cumartesi

Okudum... Beyoğlu'nun En Güzel Abisi - Ahmet Ümit

 
Konusu:
 
Polisiye romanlarda Türkiye’de en fazla tanınan yazarlardan biri olan Ahmet Ümit yeni romanı olan Beyoğlunun En Güzel Abisi romanı ile okurlarını bu kez İstanbul’un Beyoğlu semtinde bir dramın içine sokuyor.

İstanbul’un en gözde yerlerinden bir tanesi olan Beyoğlu Tarlabaşı’nın değişen yüzünü aktardığı romanda işlenen bir cinayet sonrası ortaya çıkan gerçeklerin karanlık yüzü anlatılıyor.
 
 
*****
 
Uzun zamandır kitap yorumlamıyordum daha doğrusu bir türlü vakit bulamamıştım ama bundan sonra belli bir rutine oturtup kitap yorumlarımı yazacağım.:)
 
Çok kısa sürede bitirdiğim bir Ahmet Ümit kitabı daha zaten yazarın elimde sürünen kitabı olmamıştır kendisinin akıcı anlatımı sayesinde kitaplar su gibi akıp gidiyor.
Komiser Nevzat yine başrolde ama bu sefer mekan Beyoğlu ve Gezi olaylarına, 6-7 eylül olaylarına gayet güzel değinilmiş.
Gece yarısı işlenmiş görgü tanığı bile olmayan bir cinayet ve bir dolu fail ama finalde ortaya çıkan sürpriz bir katil hatta bu kitabı okurken bundan güzel film olurdu diye düşünmedim değil.
Ve bir de bu kitapta yazarın kendisi de ''tuhaf yazar'' olarak var ve çok hoş, esprili bir şekilde yer alıyor.
Katilin güzel gizlendiği, acaba ne olacak sorusunun son sayfalara kadar sürdüğü, keyifli, sıkmayan güzel bir roman diyebilirim.
 

2 yorum:

  1. Çıkar çıkmaz aldığım ve çok beğendim bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  2. Ahmet Ümit çok sevdiğim polisiye yazarlardan.Pekçok kitabını okudum ama bunu henüz okumamıştım.Tavsiye için teşekkürler:)

    YanıtlaSil