26 Ocak 2012 Perşembe

Kestane Kebap

Bu soğuk kış günlerinde kestane kebap benim için dünyanın en güzel yiyeceklerinden biridir hele bir de yanında sıcak çay oldu mu tam kebap oluyor.
Ee serde Bursa'lılık olurda kestane sevilmez mi hiç kestaneyi haşlama olarak değilde kebap olarak daha çok severim.
Fakat ne zaman fırında pişirsem asla çocukluğumda sobanın üzerinde pişen kestaneler gibi olmazdı.
Ama bir tanıdığımdan püf noktası öğrendim ve hemen denedim sonuç nasıl mı oldu şahane pamuk gibi oldu.
Her zaman kestaneleri yanlamasına kestikten sonra mutlaka 1-2 saat suda bırakırdım yumuşamaları için meğerse bi 15-20 dakikada sıcak suda bekletmek gerekiyormuş.
Sonrada hopp fırın tepsisine dizip pişmesini beklemek kalıyor gerçekten sıcak suda bekletmek çok işe yaradı ben bunu bilmiyordum eğer benim gibi bilmeyenler varsa diye yazayım dedim.:)
İşte buyrun bu soğuk havada içinizi ısıtacak kestane kebaplar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder