15 Nisan 2013 Pazartesi

Tarçınlı Kurabiye

 
Çocukluğumun kurabiyesidir geçenlerde misafirim gelince aklıma geldi ve hemencik yaptım.
Tarçın sevenlere mutlaka denemelerini tavsiye ederim.:)
 
Malzemeler:
1 çay bardağı yoğurt
2 su bardağı pudra şekeri
250 gram Teremyağ
1 çorba kaşığı tarçın
1 paket karbonat
Alabildiği kadar un
 
Yapılışı:
Tüm malzemeyi bir kaba koyun fakat yoğurdun önce yarısını dökün kalan yarısına karbonatı ekleyin köpürünce kaba boşaltın.
Karbonatı neden yoğurtla karıştırıp döküyorum derseniz yoğurt karbonatın kokusunu alıyor ve kurabiyede karbonat kokusu olmuyor.
Unu ayarlamak ise size kalıyor ne çok yumuşak nede sert orta karar bir hamur haline gelmesi lazım hani derler kulak memesi kıvamın diye aynen öyle yani hamur elinizi bırakınca un eklemeyin.
İsterseniz içine cevizde ekleyebilirsiniz.
Yağlanmış tepsiye kurabiyeleri dizip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına atın.
Üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin.
 
Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. hııımmm en sevdiğimden...

    YanıtlaSil
  2. Yanınada bir bardak çay ohh süper:))

    YanıtlaSil
  3. Ben de istiyorum ya,bide katı yağsız olaydı:(

    YanıtlaSil
  4. Açıkcası kurabiye ve kekleri genelde ya tereyağ ile yada teremyağ ile yapıyorum.
    Böreklere bile zeytinyağını tek olarak koymuyorum mutlaka içine birazda tereyağ ekliyorum.
    Ama her zaman kek,börek,kurabiye yapmadığım için arada bir katıyağdan bişeycik olmaz.:)

    YanıtlaSil