12 Mart 2012 Pazartesi

Tavuklu Tel Şehriye Salatası

Her zaman kozmetik yazısı olacak değil ya bir arkadaşımda yediğim ve çok beğendiğim bu salatayı birkaç gün önce yaptım ve bloguma tarifiyle birlikte yazarım diyerekten resmini çektim.:)
Ben böyle değişik salataları çok seviyorum zaten salata çok seven biriyim bu tarz salataları günün her saati yiyebilirim.:)
İşte buyrunuz efenim karşınızda tavuklu şehriye salatası :)


Malzemeler:

300 gram kemiksiz tavuk göğsü
2 su bardağı tel şehriye
2 su bardağı su veya tavuk suyu
1 küçük kutu konserve mısır
Taze soğan
Maydanoz
Dere Otu
Kornişon Turşu
Kırmızı Biber

Sos İçin:

Nar Ekşisi
Sumak
Limon
Zeytinyağ

Yapılışı:

Tel şehriyeleri teflon tencere zeytinyağ ile rengi dönene kadar kavurun sonrasında 2 bardak suyu ilave edip kısık ateşte pilav pişirir gibi pişirin.
Şehriyeler pişince biraz demlenmeye bırakın.

Tavuk göğsünü haşlayıp didin.

Sonrasında tel şehriyeleri ayrı bir kaba alıp içinde haşlayıp küçük küçük didilmiş tavukları ve diğer malzemeleri ilave edin.
Ben kırmızı biberi çiğden koydum eğer közlemeye vaktiniz varsa veya evinizde közlenmiş olarak konserve biber varsa o da çok güzel oluyor.

Ve son olarak nar ekşili, limonlu, zeytinyağlı ve azıcıkta sumak eklediğimiz sosumuzu salatanın üzerine gezdiriyoruz.

Misafir sayısına göre daha fazla şehriye kullanabilirsiniz 2 su bardağı şehriye yaklaşık 7-8 kişiye bol bol yetiyor.

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder