16 Şubat 2013 Cumartesi

İzledim... ARGO

 
Oscar adayı filmleri ödüller verilmeden önce izlemeye çalışıyorum.
İşte Oscar'a en iyi film dahil bir çok dalda aday olan Argo ilk izlediğim aday filmlerden oldu.
 
Konusu:
 
1979 yılında 4 Kasım tarihinde Şah'ın devrildiği İran devriminin en yoğun günlerinde, militanlar başkent Tahran’daki Amerikan Büyük Elçilik binasına girip 52 Amerikalı’yı rehin alırlar. O hengamede kaçmayı başaran 6 Amerikan vatandaşı Kanada Elçiliği’ne sığınır ve hayatları halen tehlikededir. Her an yakalanma ve öldürülme tehlikesiyle karşı karşıyadırlar. CIA uzmanı Tony Mendez bu Amerikan vatandaşlarını kurtarmak amacıyla bir film senaryosuna yakışır oldukça riskli bir plan hazırlar...
Filmin hem başrolünü hem yönetmenliğini üstlenen Ben Affleck imzalı yapımda ünlü oyuncuya Alan Arkin, John Goodman, Kerry Bishé, Kyle Chandler, Rory Cochrane ve Christopher Denham gibi isimler eşlik ediyor.
Senaryo ise Antonio Mendez’in "Master In Disguise" adlı kitabının bazı bölümlerinden esinlenerek Chris Terrio tarafından kaleme alındı.
 
*****
 
Filmi merak etmekte ki ilk sebebim Ben Affleck idi kendisini severek takip ederim ve bu filmde hem yönetmenliğini yapmasından hemde başrolünde olmasından ötürü izlemesem olmazdı.
Tabi filmin bizim ülkemizde de çekilmiş olmasıda ayrı bir merak sebebi olmadı değil.
Konunun işlenişi, senaryo, oyunculuklar kesinlikle çok güzeldi.
İran sahnelerininde İstanbul'da çekilmesi baya ilginçti özellikle bir sahnede trafik tabelasında İstanbul Büyükşehir Belediyesinin amblemini görünce kopmadım değil.:)
Ama bu filmin güzel olduğu, izlenebilir olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Ben Affleck'in gerek oyunculuğu gerekse yönetmenliği şahane özellikle kendisinin bu kadar iyi bir yönetmen olacağı, böylesine iyi bir film yapacağını  hiç düşünmezdim.
Gerçi Gone Baby Gone ve The Twon filmlerinde gayet iyi bir yönetmenlik sergilemişti ama Argo'da kendini aşmış.
Bu arada filmde anlatılmayan bir detayıda hatırlatmakta fayda var ABD bu rehine olayında operasyon düzenlemiş ama başarılı olamamış.
Ve bu olayda ABD'nin sınır ötesinde yaptığı ve başarıya ulaşamamış tek operasyon olarak tarihe geçmiştir.
Yani insanlar büyükelçilikte 1,5 seneye yakın rehin tutulurken yapılmış bir operasyon var ve bu filmde azda olsa gösterilmedi keşke gösterilseymiş.
Tabi gösterilmeme sebebi süper güç ABD'nin imajı zarar görmesin olabilir nede olsa geçmişte kalmış bir olay kimse bunu araştırmadıkça bilmeyecek.
 
Neyse uzun lafın kısası kesinlikle bu senenin en iyi filmlerinden birisi mutlaka izlenmeli diye düşünüyorum.
Kesinlikle izlenmeye değer bir film bence bu sene Oscar'ı alacak gibi gözüküyor.

2 yorum:

  1. Ben de geçen hafta seyrettim. Gerçekten çok güzel bir film. Ama Licoln'ı henüz izlemediysen onu izle hemen bence. Yüzde doksan beş o alacak yılın filmi ödülünü :) 2 yıldır tahmin etmek zor olmadı kazananı, üst üste tutturdum hatta bahislere falan mı soksam birini dedim de şimdi oralara bulaşmamak gerek :p

    Özetle: Gerçekten çok güzel ve izlemek gerek. Ama birileri de "Umut Işığım", orjinal deyimiyle "Silver Linings Playbook" üstüne bir şey desin! Ben onunla ilgili görüşleri daha bir merakla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Lincoln pc'de izlenmeyi bekliyor biraz sıkıntılı bir film gibime geldi neden izlemeye elim varmıyor.:)
    Silver Lining Playbook'u izlemedim onuda çok merak ediyorum.
    Sen izledin mi? nasıl bir film bakalım Jennifer Oscar'ı alabilecek mi?:)

    YanıtlaSil