19 Kasım 2012 Pazartesi

Okudum..

 
Konusu:
Anna hasta değil, ama on üç yaşına dek sayısız ameliyat, nakil ve operasyon geçirdi, iğneler vuruldu.
Hepsi ablası Kate'in çocukluğundan beri yakasını bırakmayan lösemiyle mücadele edebilmesi için.
Kate ile tam doku uyumu olması için labarotuar ortamında genleri özel olarak seçilen özel üretim bir çocuk olan Anna, ablasına ilik verebilmesi için dünyaya getirilmişti - bu rölünü ve hayatını hiç sorgulamadı… bugüne dek.
Şimdi ise ergenlik çağındaki çoğu genç gibi Anna da gerçekte kim olduğunu sorgulamaya başlıyor ve sonunda çoğu insan için akla getirmesi bile mümkün olmayan bir karar alıyor; ailesini paramparça edecek ve sevdiği ablası için belki de ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir karar.
Çok önemli etik tartışmaları körükleyen kışkırtıcı bir roman olan Kız Kardeşim İçin, bir ailenin ne pahasına olursa olsun verdiği hayatta kalma mücadelesini ve ibret alınacak bir ahlak öyküsünü anlatıyor.
 
*****
 
Bu kitabı alalı baya bir zaman oldu fakat okumaya ancak fırsat bulabildim.
Hatta kitabını okumadım diye filmini izlemeyi bile erteleyip durdum ve kitabını okuyunca hemencik filminide izledim.
Kesinlikle etkileyici, güzel ve en önemlisi sıkmayan ama insanı fazlaca duygulandıran hele bir de ağlamaya fazlasıyla müsait bir bünyeye sahipseniz bolca ağlatabilecek olan bir kitap diyebilirim.
Konusu bakımından insanı daha ilk sayfada etkiliyor ve en önemlisi kitapta ki karakterlerin hepsinin duyguları, düşünceleri, olaylara bakış açıları kendi ağızlarından anlatılıyor olması çok hoşuma gitti.
Özellikle etkileyici bir sona sahip ben kolay ağlamayan biri olmama rağmen bu kitabı okurken hele sonuna yaklaşırken gözyaşlarıma hakim olamadım.
Fakat filmini izlediğinizde benim gibi hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
Çünkü filmi kitapla birebir uyumlu değil özelliklede sonu beni çok şaşırtmıştı bence kitabı sevdiren, okunası yapan şaşırtan, insanı allak bullak eden sonuydu.
Bu kitabı mutlaka okuyun derim tabi okurken yanınızda koca bir paket peçete bulundurun diyede uyarımı yapayım.:)
 

4 yorum:

  1. ben bunun yıllar önce kitabını okumuştum ama unutmuşum.yakın zamanda filmini izledim.son zamanlarda en çok ağladığım film oldu kendisi.

    hani bazen modun düşük olurda şimdi şöyle acıklı bişey izlesem dersin işte bu film herşeyiyle bunu sağlıyor.

    kitabın sonunu unuttum ben de orda nasıl bitmişti onu merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Kitabın sonuyla filmi sonu tam tersiydi.
    Filmde Anna ölüyor kitapta ise diğer kardeş ölüyordu.
    Hem çok trajik bir biçimde ben kitabı okurken son sayfalarda şaşırmış ve yazara böyle son yazılır mı be diye kızmıştım.:)

    YanıtlaSil
  3. Aslında olay sonu zaten. Kader ne kadar ilginç hiçbir şey beklenildiği gibi olmuyor ve en önemlisi hayatın garantisi yok

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle tüm olay sonunda keşke filminin sonuda kitabı gibi olsaydı daha etkileyici olurdu.
    Kitabın sonuna geldiğimde resmen boğazım düğümlenmişti ve hayat ne garip demiştim.

    YanıtlaSil