16 Nisan 2015 Perşembe

Ten Makyajında Kullandığım Ürünler

Bir kozmetik bloggerı olmama rağmen öyle 15-20 tane fondöten, pudra vb. ten ürünüm yok.
Bende elimde olan ten ürünlerini tek bir yazıda toplamak istedim zaten her gün ten makyajı yapmadığım için bu ürünler bana fazlasıyla yetip artıyor.


3 adet hafif yapılı ürün BB, CC ve EE krem, 2 adet fondöten ve 1 adet pudra kullanıyorum.
Fondöteni daha seyrek kullanıyorum ama diğer hafif, kapatıcılığı az olan ürünlere elim daha sık gidiyor.
Tabi havalar ısınınca pudrayı tek başına kullanmaya başlayacağım için likit ürünlere elim daha az gidecektir.:)
Soldan sağa gidersek:

Gosh CC Krem: Benim hem beğendiğim hem beğenmediğim bir ürün, kapatıcılığı yok denecek kadar az, cilt tonunu güzel eşitleyen, aydınlık ama ıslak bir bitişi olmayan, doğal görünüm veren bir ürün.

Gosh BB Krem: En sık kullandığım, yapısını, duruşunu, renk tonunu sevdiğim, cildime verdiği doğal görüntüye bayıldığım bir ürün ayrıca pudra ile sabitlemesem bile t bölgem de parlama yapmıyor.
Fakat kapatıcılığı artsın diye bazen hafifçe MAC MSF pudradan geçiyorum.

Estee Lauder EE Krem: SPF30 içermesinden dolayı yaz aylarında güneş kremi olmadan da kullanabileceğim, cilt tonumu gayet güzel eşitlemesi, fondöten altına kullanıldığında fondötenin kalıcılığı arttırmasından dolayı bu kremi seviyorum.
Rengi hafiften ten rengime koyu gelse de sünger ile kullanınca cilde daha güzel yedirildiği için ten rengimle bütünleşip, koyu durmuyor.

Revlon Nearly Naked Fondöten: Ten rengimle birebir uyumlu, kadife gibi bitişi olan, pudra ile sabitlemeye gerek kalmayan, kalıcılığı orta düzeyde bir fondöten.
Ne yazık ki Revlon ülkemize gelse bile bu fondöten gelmemiş bitince mecburen başka bir fondöten alacağım.
Ama olur da gelirse mutlaka yeniden alırım.

Yves Saint Laurent Touch Eclat Fondöten: Aldığımdan beri severek kullandığım ama bitince malesef B10 rengi artık satılmadığı için alamayacağım.
Revlon Nearly Naked ile yapıları benziyor ama Touch Eclat daha parlak bitişe sahip ve yaz aylarında t bölgemde parlama yapıyor mutlaka pudra ile sabitlemem gerekiyor.
Yapısı incecik, kapatıcılığı az ama benim gibi cildinde çok kapatılacak birşeyi olmayanlar için ideal bir fondöten diyebilirim.

MAC MSF Natural Pudra: Mineralli olmasından dolayı yazın tek olarak Sigma F82 fırça ile kullanıyorum ve ortaya çıkan doğal, kadife görüntü çok hoşuma gidiyor.
Kapatıcılığı olan bir pudra değil, çok hafif yapılı ayrıca yağlı ciltlerde fondöten üzerine sabitleme konusunda pek tatmin edici olmayacaktır.
Ben bu pudrayı hem tek başına hem de fondöten, bb krem üzerine sabitleme amaçlı kullanıyorum performansından gayet memnunum.


Soldan sağa: Gosh CC Krem, Gosh BB Krem, Estee Lauder EE Krem, Revlon Nearly Naked, YSL Touch Eclat

Görüldüğü üzere içlerinde en koyu duran Estee Lauder ama az miktarda iyice yedirilerek kullandığımda renk sıkıntısı yaşatmıyor.
YSL'de hafif bir pembelikte var ki B10 olmasına rağmen tenimde duruşu çok doğal asla sırıtmıyor.
Revlon fondöten ise daha sarımsı ama tenimi soluk göstermiyor.
Gosh BB ve CC arasında renk farkı oldukça bariz tenimde BB daha doğal duruyor.
MAC pudranın swacthını yapmadım çünkü o kadar yok gibi bir duruşu var ki resimlerde belli belirsiz duruyor.

İşte benim elimde ki ten ürünleri bunlardı fondötenlerim bittiği vakit fazlasıyla açık olan ten rengime uyan güzel bir fondöten arayışına gireceğim.


2 yorum: